Algemene Voorwaarden
Lees op deze pagina de algemene voorwaarden van Kliniek HuidVitaal B.V..
1. Algemeen
1.1 In deze voorwaarden wordt onder 'de behandelaar' verstaan de huidtherapeuten werkzaam bij Kliniek HuidVitaal B.V. (behandelaar), gevestigd te Melick, aan Markt 56. De huidtherapeuten zijn lid van de Nederlandse Vereniging van Huidtherapeuten (NVH) en werken conform de vigerende Beroepscode van de NVH. Tevens zijn de huidtherapeuten geregistreerd in het Kwaliteitsregister Paramedici en vallen ze onder de Wet BIG artikel 34.
1.2 In deze voorwaarden wordt onder 'cliënt' verstaan degene die de behandelaar opdracht geeft tot behandeling.
1.3 In deze voorwaarden wordt onder 'cliënt' tevens verstaan diens wettelijk vertegenwoordiger.
1.4 Deze voorwaarden maken onderdeel uit van iedere overeenkomst tussen de cliënt en de behandelaar.
1.5 Deze voorwaarden zijn tevens van toepassing in het geval de behandelaar voor de uitvoering van de opdracht derden betrekt.
1.6 Op een geneeskundige behandelingsovereenkomst (ex Boek 7, titel 7, afdeling 5 van het Burgerlijk Wetboek) tussen de behandelaar en de cliënt is tevens de Wet op de Geneeskundige Behandelovereenkomst (WGBO) van toepassing.
1.7 De werking van artikel 7:404 en artikel 7:407 lid 2 van het Burgerlijk Wetboek wordt uitdrukkelijk uitgesloten.
2. Overeenkomst
2.1 De overeenkomst tussen de behandelaar en de cliënt betreft de opdracht van de cliënt aan de behandelaar voor al dan niet geneeskundige behandeling.
2.2 De behandelaar is gerechtigd om niet in te gaan op een onredelijk verzoek van de cliënt en mag weigeren een behandeling uit te voeren.
3. Toestemming
3.1 De cliënt verleent voorafgaand aan de uitvoering van de behandeling toestemming aan de behandelaar.
3.2 De behandelaar verlangt van de cliënt een schriftelijk toestemming middel een informed consent, ook wel behandel-overeenkomst genoemd.
3.3 De toestemming van de cliënt behelst tevens de bevoegdheid van de behandelaar om hulppersonen in te schakelen en om eventuele aansprakelijkheidsbeperkingen van hulppersonen namens de cliënt te aanvaarden. De behandelaar is niet aansprakelijk voor de keuze van de hulppersoon en voor eventuele tekortkomingen van deze hulppersoon, behoudens in het geval van opzet of bewuste roekeloosheid van de behandelaar.
3.4 Indien de cliënt zijn toestemming weigert of intrekt, zal de behandelaar geen behandeling (meer) uitvoeren.
4. Informatie en vastlegging
4.1 De cliënt dient de behandelaar op de hoogte te stellen van alle informatie die nodig is voor een goede uitvoering van de behandeling.
4.2 De cliënt is verantwoordelijk voor het verstrekken van relevante informatie over zijn of haar gezondheidstoestand, zoals medische aandoeningen, medicijngebruik, allergieën, zwangerschap, of eerdere behandelingen, die invloed kunnen hebben op de uitvoering van de behandeling. Het niet melden van deze informatie kan leiden tot risico’s voor de gezondheid en veiligheid van de cliënt.
5. Privacy
5.1 Indien de cliënt akkoord gaat met behandeling bij de behandelaar en de overeenkomst (informed consent) ondertekent, gaat de cliënt daarbij ook akkoord met het privacybeleid en algemene voorwaarden van Kliniek HuidVitaal B.V. Het privacybeleid en de algemene voorwaarden zijn beschikbaar middels links onderaan iedere webpagina van www.kliniekhuidivitaal.nl.
5.2 De behandelaar verwerkt persoonsgegevens van de cliënt in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). De cliënt heeft het recht om zijn persoonsgegevens in te zien, te corrigeren, of te verzoeken tot verwijdering volgens de procedures beschreven in de privacyverklaring.
5.3 Foto’s en andere documentatie die tijdens de behandeling worden genomen, worden uitsluitend gebruikt voor het maken van een huidanalyse en voor het monitoren van de voortgang van de behandeling. Deze beelden worden niet gebruikt voor marketingdoeleinden en blijven vertrouwelijk binnen het behandelingsproces. Tenzij er in de behandelovereenkomst nadrukkelijk toestemming is gegeven voor gebruik hiervan voor marketingdoeleinden.
6. Tarieven en zorgverzekering
6.1 De tarieven kunnen gedurende het jaar worden aangepast. De actuele tarieven worden vermeld in de online plannings- en boekingstool op de website van Kliniek HuidVitaal B.V. en zijn onderhevig aan eventuele wijzigingen zonder voorafgaande kennisgeving.
6.2 Tijdens het eerste consult wordt een prijsafspraak gemaakt voor de behandeling. Deze prijsafspraak is gebaseerd op het te behandelen gebied en de verwachte duur van de behandeling.
6.3 De cliënt is verantwoordelijk voor het nagaan of en in welke mate zijn verzekeraar de behandeling vergoedt. Het is tevens de verantwoordelijkheid van de cliënt om facturen die eventueel in aanmerking komen voor vergoeding bij de zorgverzekeraar in te dienen.
6.4 De gemaakte prijsafspraken kunnen worden aangepast indien de tijdsduur of het te behandelen gebied wordt gewijzigd. Wijzigingen worden voorafgaand aan de behandeling besproken met de cliënt.
7. Betaling
7.1 De cliënt ontvangt direct na de behandeling de factuur en dient deze tegelijkertijd per pin te betalen.
7.2 Ongeacht of de factuur door de verzekeraar wordt vergoed, blijft de cliënt te allen tijde gehouden tot volledige en tijdige betaling van de factuur.
7.3 Indien de cliënt de factuur niet tijdig en/of volledig betaalt, is deze in verzuim. De behandelaar is gerechtigd om over het factuurbedrag, dan wel het restant daarvan, de wettelijke rente bij de cliënt in rekening te brengen. De behandelaar is tevens bevoegd incassomaatregelen te nemen. De kosten die aan de incasso verbonden zijn (inclusief buitengerechtelijke kosten en overige kosten) komen voor rekening van de cliënt.
7.4 Bij betalingsachterstand is de behandelaar bevoegd om verdere behandelingen op te schorten of deze enkel tegen betaling per pin uit te voeren, tenzij de hoogte van de betalingsachterstand, de noodzaak van de behandeling of de spoedeisendheid zich hiertegen verzet.
7.5 De betalingsverplichting wordt niet opgeschort door het indienen van een klacht over de factuur en/of de behandeling, tenzij de behandelaar instemt met de opschorting van de betalingsverplichting.
7.6 De betalingsverplichting vervalt niet indien de cliënt de overeenkomst beëindigt of de behandelaar verzoekt om de behandeling aan een ander over te dragen.
8. Annulering
8.1 Indien de cliënt verhinderd is voor een afspraak, dient hij zich uiterlijk 24 uur van tevoren af te melden.
8.2 Zegt de cliënt niet of niet tijdig af, dan is Kliniek HuidVitaal B.V. genoodzaakt 50% van de kosten van de behandeling in rekening te brengen.
8.3 Afspraken kunnen door de cliënt zelf met de aangemaakte account in de online planning geannuleerd worden. Daarnaast kan de cliënt en/of contactpersoon de annulering via whatsapp aan de behandelaar doorgeven. De annulering wordt geregistreerd op het moment dat het WhatsApp-bericht door de behandelaar is ontvangen.
9. Aansprakelijkheid
9.1 De aansprakelijkheid van Kliniek HuidVitaal B.V., zowel voor directe als voor gevolgschade en voor zover deze door haar aansprakelijkheidsverzekering wordt gedekt, is beperkt tot het bedrag van de door de verzekeraar gedane uitkering.
9.2 Indien de verzekeraar in enig geval niet tot uitkering overgaat, of de schade niet door de verzekering wordt gedekt, is de aansprakelijkheid van Kliniek HuidVitaal B.V. beperkt tot het bedrag van de factuur.
9.3 Rechten op vergoeding wegens aansprakelijkheid verlopen 1 jaar na het schadeveroorzakende feit.
9.4 Kliniek HuidVitaal B.V. is niet verantwoordelijk voor schade die voortkomt uit onvolledige of onjuiste informatie van de cliënt met betrekking tot omstandigheden die van invloed kunnen zijn op de behandeling. Of schade die voortkomt door het onjuist opvolgen van de adviezen na de behandeling. Deze zijn terug te vinden in de informatiefolders van de betreffende behandeling en tevens in het consensusformulier en of informed consent.
9.5 Kliniek HuidVitaal B.V. kan niet voorspellen hoeveel behandelingen iemand exact nodig heeft en is daar ook niet aansprakelijk voor. De medewerkers kunnen slechts het gemiddelde aantal behandelingen aangeven en kunnen geen garanties geven voor het uiteindelijke resultaat.
9.6 Indien de behandeling niet aanslaat of de aandoening na verloop van tijd weer terugkeert, is Kliniek HuidVitaal B.V.daar niet voor verantwoordelijk of aansprakelijk en vindt er geen restitutie van de kosten plaats.
10. Klachten
10.1 In geval van ontevredenheid of een klacht over de behandeling door de behandelaar, meldt de cliënt dit zo snel mogelijk aan Kliniek HuidVitaal B.V.. De behandelaar en de cliënt spannen zich in om gezamenlijk tot een oplossing te komen.
10.2 Indien een oplossing niet mogelijk blijkt, kan de cliënt zich wenden tot de interne klachtencommissie van de NVH: de Patiënten Advies Commissie (‘PAC’). Deze commissie zal bemiddelen tussen de behandelaar en de cliënt.
10.3 Mocht de bemiddeling door de PAC niet tot een oplossing leiden, kan de cliënt zich wenden tot de Landelijke Klachtencommissie Paramedici eerstelijn (www.paramedisch.org).
11. Nietigheid
Indien enige bepaling van deze voorwaarden nietig of vernietigbaar is, blijft de geldigheid van de overige bepalingen onverlet.
12. Toepasselijk recht
Op de tussen de behandelaar en de cliënt gesloten overeenkomst, en op eventuele nadere overeenkomsten die ter uitvoering daarvan gesloten worden, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
13. Wijzigingen
13.1 Kliniek HuidVitaal B.V. behoudt zich het recht voor deze voorwaarden te allen tijde te wijzigen.
13.2 Wijzigingen worden schriftelijk of per e-mail ter kennis van de cliënt gebracht en treden één maand na de bekendmaking in werking, tenzij anders vermeld. Indien de cliënt niet binnen één maand na de bekendmaking gemotiveerd bezwaar maakt tegen de wijziging, wordt de wijziging geacht geaccepteerd te zijn. Indien de cliënt bezwaar maakt binnen deze termijn, kan dit een grond vormen voor ontbinding van de overeenkomst.
14. Sluiting van de Kliniek
14.1 In het geval van tijdelijke of permanente sluiting van Kliniek HuidVitaal B.V. wegens overmacht, ziekte van de behandelaar, of andere onvoorziene omstandigheden, zal de behandelaar de cliënt zo snel mogelijk informeren. Afspraken kunnen dan worden verplaatst of geannuleerd, afhankelijk van de situatie.
15. Overmacht
15.1 Kliniek HuidVitaal B.V. is niet aansprakelijk voor het niet nakomen van verplichtingen door overmacht, zoals natuurrampen, pandemieën, oorlog, of andere onvoorziene omstandigheden die buiten de controle van de behandelaar liggen.